Barnmorskebesök..Avklarat.
Nu är vi hemma igen, jag och magen. ;) Allt såg bra ut, bra blodtryck, bra järnvärde och bra blodsocker. Men då jag gått ner en del i järnvärde så kunde jag ändå börja med järntabletter nu så kommer jag bli piggare igen. Angående mitt betongsug så är det juh något som saknas, så jag ska även köpa multivitaminer och börja äta och se om det går till sig igen.

Vi mätte magen och lyssnade på hjärtljuden, jag tycker det är lika häftigt varje gång man är där och dom hittar små fötterna, huvudet etc genom att klämma utanpå min mage! Hon lyssnade på hjärtljuden som låg på 130. Sedan pratades det förlossning och jag måste medge att det känns konstigt att prata om förlossningen, det känns så overkligt än, så långt borta men ändå så nära. Det skickades remiss till Aurora för att vi ska få prata igenom föregående förlossning och planera den kommande. Alex är juh supernervös och jag är mest orolig för att inte hinna med smärtlindring eller föda ett jättestort barn.. så hon tyckte det kunde vara bra för Alex också om vi fick prata igenom det ordentligt båda två och ha en riktig plan.

Vi diskuterade vaccinationen och jag tror vi kommer vaccinera oss hela familjen..inte säkra ännu men jag tror det lutar åt det iaf!? Jag har en helt fantastiskt bra barnmorska och det är jag glad över. Magen var inte alls så stor heller om man jämför med kurvan, den låg under mellankurvan men skulle den börja växa över och bli väldigt stor så kan vi få ett extra Ultraljud och kolla tillväxten så att man inte behöver gå över för länge om det är ett stort barn. Vilken lättnad..det är viktigt att dom är förstående.

Vi kommer också att behöva antibiotika vid förlossningen då det fortfarande finns GBS bakterier i urinen. Och om 2 veckor blir det Glukosbelastning för mig. Dom har en väldans koll. :)

Nu ska jag iväg och handla vitaminer och järntabletter...! Ett måste så jag kan börja redan ikväll.


En suddig bild ifrån Juli 2009...har nästan inga nya bilder på denna dator. :)

Publicerad: klockan 12:25:10.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 13:37:45.
Postat av: monia ♥ att leva med jävulen
hej, fin blogg du har :) jag har ett tips till dig, en sida där man samlar poäng och får hem presentkort på skor direkt hem i brevlådan. Alltså GRATIS SKOR :) Låter inte helt fel va? Bli medlem på den här länken och börja samla poäng du också!



http://www.gratisskor.se/Register.asp?r=15779
Postad: klockan 13:49:01.
Postat av: Amanda
Duktig du är vännen :)
Postad: klockan 14:49:08.
Postat av: Daniel
Duktiga du!! Alles normalt!
Postad: klockan 21:54:15.
Postat av: Marie
Va snygg trappen blev ;P
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0