Puh, vilken kväll.
Vi åt Potatis med fiskpinnar, sås och rivna morötter. Helt okej såhär en måndagseftermiddag. Sedan satte jag igång utan att jag tänkte på det, jag tog undan disken och diskade och städade upp i köket. Sedan hamnade jag i tvättstugan och hängde tvätten och kastade in en ny maskin. Alex drog ut gamla tvättmaskin som vi haft stående i vardagsrummet i en veckas tid, det såg jättebra ut, lovar. ;)

Medans han greppade dammsugaren så tog jag itu med toaletten...sedan torkades golven nere. Så nu är här rent och fint. Otroligt skönt, för vi har inte hunnit med detta nu sen Adrian blev inlagd. Man har liksom inte haft ork eller tid till att städa, det har mest bara blivit en massa småplock här och där.

Funderar på vart man ska förvara alla nålar och sånt till alla sprutor? Hela köket är fullt med "sjukhus" grejjor.. nålar, sprittussar (som man inte behöver egentligen enligt personalen men vi tyckte det var mycket enklare än tvål och vatten), Blodsockerstickor, Kanylburkar osv. Ska juh gärna vara lätt tillgängligt för oss och svårt för dom mindre.. ;) Kanske får ta och köpa en låda till enbart detta?

Klockan 19 är det kvällsfika här i huset som gäller innan det är läggdags. Blodprovsstick och en insulinspruta. Sedan får vi se om man kanske orka ta tag i alla köksbänkarna som är belamrad med saker just nu. Och vika tvätt.. men måste se om kroppen orkar oxå!? Ryggen tog slut nu efter städningen.


 

Publicerad: klockan 18:58:06.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 19:17:53.
Postat av: Amanda
Du är duktig vännen :)
Postad: klockan 19:35:14.
Postat av: Lina
Hej vännen!



Ville bara tipsa om denna låda, kankse passar till alla sjukhusprylar? Den är från Clas Ohlsson och kostar 179:- Riktigt snygg tycker iaf jag. :-)



http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=143352516
Postad: klockan 21:34:00.
Postat av: Maria
Oj, vad du har varit flitig! Var rädd om dig.



Kram Kram
Postad: klockan 22:11:42.
Postat av: Amanda
Hur kan du aldrig ha varit in där?? Den butiken är helt otrolig!!!
Postad: klockan 22:14:08.
Postat av: Helen
Hej gumsigums! Förlåt att jag inte hört av mig på några dagar. Har inte riktigt hunnit med mig, helgen har varit fullspäckad med personalfest, snusa på bäbis och lek. Men jag har följt er här på bloggen så jag vet lite hur ni har det iaf.



Ni är så himla himla duktiga hela familjen. Vet att av egen erfarenhet, med mamma, att det är en hel vetenskap att ta in när man får diabetes. Men allt eftersom lär ni er mer och till sist kommer ni vänja er, hur trist det än låter. För naturligtvis är det en sjukdom man helst av allt vill slippa.



Kanske kan träffas något i helgen? Såg att ni förhoppningsvis blir utskriven i veckan. Ska hålla tummarna.



Tänker på er och finns me er i tankarna.



Många många kramar från oss
Postad: klockan 07:29:06.
Postat av: Lina
Ja det ska bli så kul att få fina naglar av dig, vännen min! Men gumman, bröllopet är först om 8 månader, så vi hinner testa i lugn och ro. Ta hand om DIG först nu och familjen, så kan vi testa naglar och prata bröllop längre fram. :) Kraaaam!
Postad: klockan 10:18:16.
Postat av: jessica
hej:) fin blogg du har! allt bra med dig?
Postad: klockan 11:24:26.
Postat av: Amanda
Det är nån tjej jag hittat.. :P



Näe, det finns ingen internetbutik, men åk in dit! Det är ju bara i stan..
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0