Jag känner mig inspirerad.
Vet inte om det är hösten och den friska luften som kommer med denna inspiration? Jag är så inspirerad att göra saker här hemma nu..göra fint och hemtrevligt och mysigt. Göra om och förnya. Jag älskar att ta gamla saker och renovera och göra fina..jag har mycket planer på vad jag vill göra med hemmet, visade maken igår och han såg positivt överraskad ut. Han var skeptisk på en del förslag men så letar man fram en bild och med ens så gillar han det. ;) Han gillade klädkammaren oxå.

Vi går in i ny bebisvecka idag, 23 fulla veckor och nu börjar vecka 24! Förstår ni hur fort det går? Känns som att det var igår jag berättade på bloggen att vi skulle få en till liten. Igår kväll låg vi och kikade på magen och den underhållning bebis gav oss...magen studsar åt olika håll och Alex ligger bredvid och käkar popcorn medans han säger "Wow, ohhh titta, shit" osv... min mage är en freakshow minst sagt. Och okej, jag överdrev med popcorn biten. ;) Vi hade det iaf väldigt mysigt.  


Vecka 24

Kroppen:
Om du hittills inte funderat så mycket över det här med att vänta barn, blir det mer uppenbart nu när magen blir större. Du har nu gått upp 5–7 kilo, vissa ännu mer. Det är vanligt med ryggproblem, till exempel att du känner dig trött eller har ont i svanken. Foglossning är en annan vanlig åkomma under graviditeten. Det beror på att brosket i fogarna som håller ihop bäckenbenen luckras upp något av graviditetshormonerna för att ge plats åt barnet när det sedan ska födas. Man blir överrörlig i bäckenlederna och kan få smärta och inflammation när bäckenbenen gnider mot varandra. Skulle det drabba dig får du försöka ta det lugnare och anpassa dig till vad kroppen klarar av. Efter förlossningen är det extra viktigt att inte belasta bäckenet för mycket genom att till exempel bära tungt, på så sätt kan fogarna läka. Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, så kallade förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.

Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 centimeter långt. Barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.


Publicerad: klockan 13:06:17.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 16:19:22.
Postat av: Alexandra
Va fint :)

Va heter sidan som du hitta den bar infon på :)

Postad: klockan 16:20:15.
Postat av: Alexandra
Va fint :)

Va heter sidan som du hitta den bar infon på :)

Postad: klockan 19:29:58.
Postat av: sandra
En liten bio med magen :P
Postad: klockan 22:14:52.
Postat av: Helenas Hem -Om livet på landet
Mysigt med bebismage! :)



Härligt att du har en massa inspiration!!!! Kan det vara så att du vill "boa"? :)



Ha det bra!

Kram

/Helena
Postad: klockan 10:23:28.
Postat av: Maria
Tiden går snabbt framåt. Hoppas du och magen mår bra iallafall. Jag kan hålla med om att jus t till hösten så vill man gärna fixat och pyssla i hemmet av nån konstig anledning. Ha det fint!

Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0