Lördag.
Har precis lagt på efter ett samtal med svärmor, vi diskuterade en massa olika saker och eftersom hon ska flytta ifrån sitt hus den 1/10 så har hon en del möbler hon ska sälja och en del nya hon behöver. Vi har en del som ska säljas som vi inte är i behov av och till slut bestämde vi att vi skulle tävla om vem som lyckades sälja mest saker. Så får man lite extra motivation på köpet.. ;) Så nu ska jag sätta igång att rensa ur här hemma så vi får iväg en del saker som vi inte ska ha kvar, så jobbigt när det står en massa möbler och annat ute i garaget och "skräpar", bättre att göra sig av med det till andra som kanske har användning för det. Det är bara dålig Feng Shui där det står och tar plats.

Just nu sitter jag och rensar upp bland gamla papper..man får rensa ur detta med jämna mellanrum märker jag. Vi ska byta ut vårt databord emot ett skrivbord som vi ska ta av Alex mamma, jag ska måla det vitt och det kommer bli så mycket finare vid datorn än vad det är nu. Nu ser det ut som ett smärre kaos då vi har ett superdåligt databord, stort och mycket synlig förvaring så att allt ser mer kaosaktigt ut än vad man vill att det ska göra. Det ska bli så kul att få göra om denna hörna. Kommer såklart ta före och efterbilder, men först måste vi ha hit skrivbordet innan vi kan sätta igång och fixa, så tills dess blir det rensning. ;)

Det är vad vi sysslar med denna regniga och trista lördag. Lite tråkigt kanske på en lördag kan tyckas, men det är då man har mest tid. Och vi kan ändå inte åka någonstans då vi inte har bil, den har Alex som idag jobbar. Blir liksom ingen riktig helgkänsla då han inte är hemma med oss. Men vi får göra det bästa.

Jag njuter av min numera enorma bebismage, lillen sparkar på som bara den därinne!! Fantastiskt att få känna detta ännu en gång och jag försöker njuta av det så mycket som jag bara kan trots krämpor och annat..för det är förmodligen den sista gången. Vi hade tänkt nöja oss med tre barn sen, känns lagomt, tycker vi.



Publicerad: klockan 14:21:00.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 20:33:46.
Postat av: Helenas Hem -Om livet på landet
Hej på dej tjejen!

Det var ett tag som jag tittade in hos dej märker jag. Så magen är stor nu? tihi va gulligt!!! Vilken vecka är du i?



Ja vilket TRIST väder, kallt har det varit också. Betty och jag har bara varit inne medans Jocke har varit ute och grejat på med fasaden...



Skön lördag! :)

Kram

/Helena
Postad: klockan 20:44:55.
Postat av: Malin
Hej!

Ja det är nog så man måste tänka och fokusera annars blir man nog knäpp tillslut :)

Grattis till det nya lilla tilskottet i magen!!
Postad: klockan 08:23:31.
Postat av: Jennie
sv: jo det e faktiskt bra med en pt i hemmet :)



Vilken vecka är du i nu?
Postad: klockan 08:37:09.
Postat av: maja
Å jag riktigt kan känna hur du menar. Jag älskade att vara gravid (ja inbillar jag mig i a f, man glömmer ju fort;) Rensa? Vad är det?:) Skulle behöv anlita nån för det tror jag...jag KAN inte kasta
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0