Skallebank och kattungar.

Phu...idag är man på benen igen. Dock med ett huvud tungt som sten. Iförrgår fick jag huvudvärk som inte var av denna värld, jag har aldrig tidigare haft så ont. Ringde till MVC, gick inte att kopplas fram, ringde kvinnokliniken och fick lämna meddelande om att dom skulle ringa upp, ringde mvc igen för typ 6:e gången och kom äntligen fram. Fick inte prata med min BM utan fick en undersköterska på linjen som inte ville att jag skulle komma dit. Inte en tanke på att man kan få havandeskapsförgiftning där inte. Så hon tyckte jag skulle ringa min Vårdcentral, som att det någonsin finns en tid där?! Så fort jag lade på ringde KK upp och jag berättade vad jag nyss fått för besked och att jag nu ska ringa VC, det tyckte hon inte alls att jag skulle göra utan hon ville att jag skulle ringa förlossningen. Sagt och gjort...en halvtimme senare var jag på sjukhuset för koll. Det mesta såg väl bra ut och som det är nu tyder det inte på havandeskapsförgiftning. Tack och lov! Men jag ska boka tid i veckan för att komma och lämna in blodtryck och urinprov och se så att det ser bra ut.

Blev sedan skjutsad ner till Medicin på akuten där jag blev undersökt. Jag låg till sist och grät av alla ljud runt omkring mig, det gjorde så ont. Dom "tror" att det är graviditetsmigrän men får jag domningar och stickningar i händerna igen så ska jag upp för mer undersökningar. Kom hem igår kväll klockan 22 ungefär, efter 7 timmar på akuten. Tom i magen var jag efter en dag utan något i magen.

Håller på att sälja kisseungar oxå.. alla är tingade nu och vi har två kvar hemma, en ska iväg i eftermiddag!
Nu ska jag prata i telefonen med mamsen som ringde nyss.
Kram ♥



Publicerad: klockan 11:08:31.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 12:48:00.
Postat av: Rebecca
Usch då!

Hoppas du slipper den där huvudvärken i fortsättningen.

Jag har haft fruktansvärd huvudvärk i två veckor nu och det är så trist.

Ha en bra dag!

Kram R
Postad: klockan 17:04:19.
Postat av: Maria
Jättefin blogg vill jag börja med att säga...Hoppas du slipper ha ont nå mer nu :)
Postad: klockan 17:44:45.
Postat av: Ida
Hej, hittade hit =)



Det låter inget vidare, hoppas huvudvärken ger med sig, jag hade också svåra migrän attacker när jag väntade mina två, inte roligt..

Postad: klockan 19:05:24.
Postat av: Ida
Ja det är fruktansvärt, men tror inte man klara det ibland.

Jag mådde väldigt illa samtidigt och kräktes mycket, det utlöste nog ibland migränen, det hjälpte aldrig med alvedon för det kräktes jag upp så jag blev faktiskt inlagd varje gång och fick dropp så kräkningarna avtog och jag kunde äta värktablett, då gav det med sig. Men det var en riktig pärs varje gång. Ofta höll det i sig i två tre dagar. Ursh detta låter hemskt, men de går över och jag skulle inte tveka det minsta om du får ett anfall att höra av dig till (mödravården)förlossningen eller någon avd för ej födda än, jag kom till en avd. som tog emot alla innan vecka 20. Du ska inte behöva ha dessa anfall utan hjälp om de blir för kraftiga. Men ibland kunde jag förhindra dem när de var på väg genom att jag gick och la mig och sov. Det var tyvärr lite svårare med barn nr 2 dock ;)



Tja, men tillslut försvann de bara och jag mådde mycket bättre.

Hoppas du får minimalt med huvudvärk..
Postad: klockan 19:34:56.
Postat av: maja
Hoppas verkligen det blir bättre i fortsättningen. Jobbigt för dig..stackare!

Kram
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0