Det funkar juh inte alls!
Någon annan som inte heller lyckas mobilblogga? Jag har skickat iväg 3 st som inte kommit fram...trist.

Imorse smög jag upp före A och gjorde klar barnen, när dom var helt klara gick jag upp och väckte honom och meddelade att barnen är helt klara för dagis så han behövde bara göra sig själv klar innan dom stack. Sedan kröp jag och Oliwer ner under täcket och somnade om. Latmaskarna?? ;) Vi vaknade upp 10.30 ungefär, då blev det en massa mys tills liten blev trött och somnade om.

A var hem på lunch..jag uppskattar verkligen sällskapet då han kommer hem. Vi har inte varit iväg så mycket på sista tiden då Oliwer varit sjuk men nu är han äntligen bra så nu ska vi iväg till veckan och fika!! Det ska bli helt underbart att få träffa vuxet folk igen. :)

Nu ska jag göra Oliwer klar och lägga honom i vagnen så ska vi traska iväg och hämta hem barnen. Blev alltså ingen promenad idag heller, så blir det när man prioriterar sömnen. ;)



Publicerad: klockan 13:08:19.
Arkiverad under: Allmänt

Kommentarer
Postad: klockan 13:22:13.
Postat av: Matilda
Söt blogg:)

Jag skulle bli jätteglad om du röstade på min norrlandsbild!:)



http://norrlandsbilden.norrmejerier.se/tavlingsbidrag/klara-fardiga-bada
Postad: klockan 13:23:17.
Postat av: Johanna
Hej :)



Söt blogg :)



Vill du vara med och tävla om ett valfritt smycke eller lösnaglar från VictorianDreams i min blogg?



Kram
Postad: klockan 15:51:02.
Postat av: Dom kallar mig Yngve
sv: Oj, det var inte roligt att höra att din sons blodsockernivå är för hög. Behandlas han med sprutor eller insulinpump?



Tycker han att det är mycket jobbigt med sjukdomen? Själv fick jag min diabetesdiagnos som trettonåring och har således inte behövt uppleva det som liten. Däremot tog det väldigt lång tid för mig att acceptera sjukdomen, jag slarvade i många år, åkte vid ett tillfälle in för ketoacidos och hade aldrig ett hba1c under 10. Det var först för cirka tre år sedan som jag faktiskt tog till mig insikten om att jag var kroniskt sjuk och inte kunde få min diabetes att försvinna genom att strunta i den.
Postad: klockan 16:33:27.
Postat av: Dom kallar mig Yngve
sv: Jag kan inte föreställa mig hur det känns att se sitt barn insjukna och må dåligt över att livet förändrats. Men jag kan såklart förstå att det måste vara oerhört jobbigt.



Jag tror inte att du behöver oroa dig för tonårstiden, åtminstone inte ännu ;) Din son kommer nog ha vuxit in i sin diabetes bra till dess och till och med jag som fick sjukdomen mitt i puberteten och som slarvade utav bara tusan hade min diabetes i bakhuvudet när jag gjorde saker som jag visste kunde få konsekvenser, som att röra på mig mycket eller dricka alkohol.



Ja, jag blev väldigt sjuk av ketoacidosen. Ett illamående utan dess like flög över mig, jag drack enorma mängder vatten som jag omedelbart kräktes upp i en svartgrå sörja. Synen blev suddigare och suddigare och tillslut såg jag ingenting annat än vitt omkring mig. Jag blev förvirrad, desorienterad och började även att hallucinera och föll in och ut ur medvetande. Från det att jag blev dålig till att pappa valde att köra in mig till sjukhuset omfattar knappt ett dygn. Enligt läkaren hade jag varit död om jag anlänt 30 minuter senare.



Dock bör påpekas jag hade varit extremt oansvarig med min diabetes i 1½ år innan det här inträffade. De sista månaderna hade jag helt slutat att ta mitt insulin.
Postad: klockan 20:50:10.
Postat av: Liw
Insåg idag att de bytt nummer för mobilbloggning idag för jag försökte också. Kolla under arkiv-mms och sen läs i länken :-)



Fin blogg btw, hur gammal är din guldklimp? Jag har en på 15 veckor, underbart!



Trevlig kväll!
Postad: klockan 20:35:32.
Postat av: Angelica
Hej :)

Läste att du skulle iväg och träffa litet vuxet folk;) Tänkte bara höra vart du bor någonstans och så. Kanske man kan ta en fika någon dag. För själv sitter jag ju också för det mesta hemma :P När jag inte är ute och promenera eller dem dagarna jag har bilen och det är inte ofta :D:)
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0