Jag är förbannad nu.

Och om ni vill veta varför ska ni gå in på RIX MORGONZOO klicka på Rix morgonzoo mappen till höger, gå sedan in på Hissa/Dissa och bläddra tills du kommer till "Ola har fått nog av diabetessprutor" 10/3.

Vilken idiot..hur fasiken kan han ens sitta och uttala sig så dumt till hela sverige? Han är trots allt en offentlig person och det sista jag behöver är att min son ska bli retad i skolan för att han måste ta sprutor. Att ens jämföra diabetiker med knarkare visar juh på en enormt liten hjärna.

Jag är så arg, så arg att jag kokar ända in i hjärtat. Om han har sprutfobi så kan väl han sluta stirra då?

Jag blir arg över hur en människa som uppenbarligen inte vet mycket om Diabetes och diabetiker kan gå ut i radion och säga sådana saker som han säger.

Så jag dissar, Jag dissar dig Ola för att du sitter och dömer ut människor som inte födds till samma förutsättningar som dig, patetiskt att du dissar människor som är sjuka. Gå till en terapeut så du blir av med din sprutfobi eller lär dig leva med den för det får Diabetiker göra, lära sig leva med sina sprutor och sin sjukdom!

Vi försöker alltid göra alla sprutmoment så vanligt som möjligt för Adrian och att han inte ska behöva känna att han är annorlunda och måste gå undan, det är dom tips vi fått ifrån vårt Diabetesteam. Han skulle bli väldigt ledsen om han måste gå undan så fort han ska ta ett stick..och det förstår jag.

Vad tyckte ni om detta uttalande?



Publicerad: klockan 16:11:18.
Arkiverad under: Diabetes

Kommentarer
Postad: klockan 18:51:05.
Postat av: Sophie
Hej! Jag följer din blogg men brukar väldigt sällan kommentera men nu kände jag att det var på tiden! Jag kan verkligen förstå din frustration och ilska över att en radioprofil uttalar sig på de sättet!!! Har man inget vettigt att säga ska man vara tyst! Väldigt fult uttryckt...
Postad: klockan 20:24:22.
Postat av: Johanna
Herregud... lite överdrivet uttalande av honom.. Vissa människor är så oförstående. Finns ju många andra exempel, tex dom som uttalar sig om andra i skämtsamt sarkastisk ton att de är damp-ungar mm. Min son föddes med mikroti, alltså ett väldigt litet ytteröra, på ena örat. Först nu när han är nästan 8 så har han opererats o fått ett nytt ytteröra. Måååånga blickar, kommentarer o frågor har det blivit som man bara va...?? Hur tänkte du nu när du sa så framför honom.. Man blir helt matt..

Kram

Johanna (från FB)
Postad: klockan 13:15:56.
Postat av: Lillebror Alex
Vilken sjuk jävla människa ! Hur fan kan man säga så ?
Postad: klockan 21:09:29.
Postat av: matilda
Att säga att dom tar sprutorna för att provocera är ju lite dumt, och att dom väljer att göra de i det offentliga rummet, Är man diabetiker måste man ju ta sin spruta oavsett om de är offentligt eller privat. Jag tyckte de var ett onödigt uttalande. Han borde läsa på bättre om Diabetes och tycker han inte om sprutor så kan han ju sluta titta
Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0