Adrian och sockret.

Adrians blodsocker vill sig inte alls just nu. Det pendlar mellan känningar och alltför höga BS-värden. Ikväll då han skulle sova låg han på 27 i sockret. Inte roligt alls. Man känner sig värdelös emellanåt, trots att jag vet varför han ligger så högt, jag förstår vad det beror på. Det finns anledningar och det behöver inte bero på att vi slarvat med maten, snarare på att han haft en liten känning, kommer hem från dagis, äter som en liten häst då han behöver fylla på eftersom han legat lågt. När han ätit klart sticker sockret åt andra hållet.

Det var inget dåligt bröd. Ingen dålig mat. Bara en hungrig liten kille med svängande blodsocker.

Jag tänker ofta att "OM" jag kunde så skulle jag ta över detta från dig min son. Jag skulle om jag kunde ta din Diabetes så att du fick vara frisk! Men i nästa stund så förundras jag och imponeras utav dig, ibland när jag sticker dig och jag ser nålen som ska in i ditt ben så funderar jag på hur många dagar jag skulle orka? Jag gissar på att det inte skulle vara särskilt många. Du är så stark, så klok och otroligt mogen för att vara 6 år gammal. 

Som på dagis där en fröken fortfarande håller på att lära sig ta insulinsprutan. Hon är jätteskakig, förmodligen rädd för att göra dig illa och du sitter där, klok som du är, och säger till din fröken att hon ska ta det lugnt. Att hon ska vänta tills hon känner sig redo. Att du är redo och hon får ta när hon känner sig redo. Hon rispar dig med nålen då hon skakar så otroligt mycket och trots detta så låter du henne försöka igen. Inte ett ord säger du när hon gör det, trots att det gör förbaskat ont, det vet vi att du tycker för det har hänt förr och du har blivit så ledsen. 

Vi älskar dig så vår stora fina prins! Du gör oss så stolta. Alltid.



P.s Från och med i Torsdags tar dagis insulinsprutorna själva. En otroligt lättnad att känna att dom klarar av det.



Publicerad: klockan 23:44:07.
Arkiverad under: Diabetes

Kommentarer
Postad: klockan 13:17:23.
Postat av: Lisa
Det var visst ett tag sen man var in här..

GRATTIS TILL LILLA OLIWER!!

Men gud vad roligt :)

Sååå söt han var/är..



Många kramar!!
Postad: klockan 16:40:58.
Postat av: Emily
åh vad härligt att det ska börja ta insulinet på honom själva.. förstår också din tyngd som du bär på som mamma.. klart du vill ta det ifrån honom.. men du gör det bästa du kan!!!
Postad: klockan 17:47:38.
Postat av: Sandra
Okej vad bra! :D hoppas att jag också gillar tresemme, köpte schampot idag . . ska köpa balsamet imorgon.



Tråkigt att läsa om sockret, det var ju väldigt högt :/ Men bra att dagiset kan ge honom det själva sen. Massa kramar!
Postad: klockan 17:51:06.
Postat av: Carina
Du har en award att hämta på min blogg om du vill ha den så blir jag glad, awarden får du för att du är en superduktig mamma och skriver intressant o är Jätteduktig och kreativ på alla vis =)

http://carinasvirkning.blogg.se/

Kommentera
:Namn :Kom ihåg mig?
:E-postadress (publiceras ej)
:URL/Bloggadress


Kontakta mig



Sök i bloggen
Statistik
  • Besökare just nu:
  • Besökare idag:
  • Senaste veckan:
  • Senaste månaden:
  • Besökare totalt:

bloglovin



BaraBlogg - De bästa föräldrabloggarna

Joinat
Allmänt
Blogglista.se Top Personligt bloggar
Lägg till Blogg
Blogglistan Blogvertiser
bloggar SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
BloggRegistret.se bloggstarts Topplista

Reklam
RSS 2.0